Annons:
Etikettarenor-och-ishallar
Läst 1270 ggr
Gittan
8/17/11, 12:56 PM

Frölunda får inte spela hemma

Scandinavium kommer att vara stängt för ombyggnad i sex veckor under februari och mars 2013. Frölunda kan missa åtta hemmamatcher. Allt beroende på friidrotts-EM inomhus 2013. Friidrott är viktigare än stadens hockeylag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
EvaG
8/18/11, 2:01 PM
#1

Så vinterns stolthet i Göteborg sparkas undan så där.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Fruktiz]
8/18/11, 3:03 PM
#2

Vad konstigt att de inte får spela hemmamatcher.. Finns det ingen annan arena i Göteborg som de kan spela i?

Leffe
8/18/11, 3:06 PM
#3

Frölundaborg eller vad den gamla arenan heter idag

Krikke
8/19/11, 1:53 AM
#4

#3 Gammal och gammal den är totalrenoverad och klart dom kommer spela där, men inte visste jag att totalrenoveringen av Scandiavium bara skulle ta sex veckor?

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

LosGinos
6/26/13, 5:33 PM
#5

Rätt gammal diskussion här men.. Renoverades den ens? :s

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Krikke
6/30/13, 5:21 PM
#6

Svar nej det blev ingenting med det, det enda jag har märkt är att man börjat byta ut alla stolar till nya fräscha. Färgerna går i Rött, orange samt en mild lila. Men annars är det ingenting. Man har tagit bort en liten sektion utav den flyttbara gröna läktaren och skaffat sig en öppning till ut i katakomberna är min känsla.

Men det blev som sagt ingen renovering till Friidrotts Em som krävde ett betydligt större golv! Utan istället fuskade man här och höjde hela golvet provisoriskt en bit över den gröna sektionens nivå. På så sätt fick man den golvytan som krävdes. Det var lite lustigt faktiskt, det syntes inte så jätte mycket på tvn men om man visste vart man skulle titta så kunde man se att de tävlande transporterade sig under arena golvet. Haha!

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Annons:
Upp till toppen
Annons: