Annons:
Etikettkvalserierna
Läst 1166 ggr
Catwoman
2014-03-22 10:53

Vita Hästen till hockeyallsvenskan

Det verkar som att Norrköpingslaget Vita Hästen är på väg upp till hockeyallsvenskan. Efter många års försök verkar det finnas stor chans att det kommer gå vägen den här säsongen.

Fyra omgångar i kvalserien är spelade och sex återstår. Vita Hästen är hittills obesegrade.

Tabelläget just nu

  1. HC Vita Hästen 12 poäng
  2. Piteå HC 6 poäng
  3. Tingsryds AIF 5 poäng
  4. IF Björklöven 5 poäng
  5. IF Troja/Ljungby 5 poäng
  6. Kallinge-Ronneby IF 3 poäng

Men så har vi att tänka på att det gäller att knyta åt ryggsäcken också.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Annons:
[Forummedlemmen]
2014-03-22 11:24
#1

De har väl varit med där innan har jag för mig

Catwoman
2014-03-22 11:34
#2

Det måste då ha varit före 1996 under namnet IK Vita Hästen för då gick man i konkurs och utgick ur seriesystemet. En ny förening bildades, Norrköping Hockeyo ch började i division 4. Senare gick man  ihop med Skärblacka IF som spelade i division 3. Nytt namn blev då nästa säsong till Hästen Hockey. 2007 tog man namnet HC Vita Hästen.

Med det namnet har man i alla fall inte varit i hockeyallsvenskan tidigare.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[GIKmio]
2014-03-22 12:41
#3

Namnet Vita Hästen kom till på 1970-talet tror jag. Är lite av ett kultlag sedan dom på 80-talet satsade mot elitserien och det häftiga klubbnamnet.

Leffe
2014-03-22 12:55
#4

#3 Fast det är två olika Vita Hästen namn som #2 skriver. Fram till 1996 IK Vita Hästen och från 2007 HC Vita Hästen

[GIKmio]
2014-03-22 19:11
#5

Hursomhelst så minns jag IK Vita Hästen när dom spelade i division 1 Västra under mitten av 80-talet. Dom värvade tre spelare från Djurgården: Rickard Rauge, Pontus Molander och Jeff Hällegård. Dom var ett elitserielag i en lägre serie kan man säga. Bättre styrspel och snabbare på vändningar från försvar till anfall. Dessutom var dom grymma på att göra mål. Därför var det inte så konstigt att GIK förlorade tvåsiffrigt. Jag inte bara tror utan jag vet att hockeyfans i Norrköping drömmer sig tillbaka till den tiden och drömmer om en ny storhetstid. En stor skillnad då var att man var ledande inom östgötahockeyn , vilket man inte är idag.

Leffe
2014-03-22 19:53
#6

#5 Var det inte då som Rolle Stoltz var tränare för laget

Annons:
[GIKmio]
2014-03-22 20:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Tror det var Torgny Bendelin.. Jag tror Vita Hästen var en av hans första klubbar i tränarkarriären. Han har varit tränare i runt 30 år nu..

Upp till toppen
Annons: