Annons:
Etikettsm-slutspelet
Läst 466 ggr
[Didnovarre]
4/12/14, 8:08 AM

Härliga matcher!

Färjestad och Växjö bjöd på en matchserie som dallrade av spänning - snacka om jämnstarka lag, och Växjö föll verkligen med flaggan i topp!

Utöver att mitt favoritlag till sist kunde vinna så gladdes jag åt publiktrycket. Löfbergs Arena kommer bäst till sin rätt när den är fullsmockad - serielunk och höga biljettpriser gör tyvärr att den inte så ofta är det numera. Men igår var det "folkligt, festligt, fullsatt” som (värmlänningen) Topsy Lindblom stolt brukade annonsera om sitt Nalen en gång i tiden. Publiken bar fram sitt lag, jag såg inte en enda hataskylt, hörde inget hån av motståndarna och tror inte ens det skreks "domarjävel" så det hördes, trots en tuff och tät match.

Att publiken stod kvar långt efter matchen och ropade in sitt lag var lite rörande, och jag tror att Färjestadspelarna mådde gott av att se sin numera rätt blaserade publik tända till. Håller nu tummarna för att FBK och publiken kan hålla glöden vid liv under finalserien också!

Annons:
Leffe
4/12/14, 12:04 PM
#1

Jo det var en fantastisk spännande matchserie

[Forummedlemmen]
4/12/14, 1:24 PM
#2

Är det någon mer än jag som irriterar mig på att under SHL-seriematcher dunkar ofta hög musik under avblåsningar, timeout och powerbreak och allt vad det nu heter.

I SM-slutspelet är detta dock tack och lov mycket sällsynt. Det irriterande musikspelandet dödar spänningen. Kan acceptera det då det görs mål, men vad jag vill se vid avblåsningarna är en levande, kokande, ishall med supportrar (som är där för idrott och sitt lag, inte affärsmän- och kvinnor ditbjudna av företag).

Upp till toppen
Annons: